2018-06-02-Ο ΟΓ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΦΙΓΓΑ ΣΤΗ ΘΗΒΑ

ΠΡΑΞΗ: ΕΠΤΑ (ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ) ΕΠΙ ΘΗΒΑΣ
Εικαστική Δράση
Συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ ΣΦΙΓΓΑ 2018
στην πόλη της Θήβας
2/6/2018 – 9/6/2018
ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΣΦΙΓΓΑ 2018
ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ
https://www.sphinx2015gr.com/copy-of-festival-2018
«Οιδίπους Τύραννος»
Αναζητώ τον εαυτό μου (επιθυμώντας την ευτυχία μου);
Μπορούμε να φτιάξουμε ένα καλύτερο μέλλον ή είμαστε παγιδευμένοι σε ένα αδιέξοδο;
Είναι ο άνθρωπος ένα καταραμένο όν, όπως λέει ο Οιδίποδας του Σοφοκλή; Είναι απατηλή η αναζήτηση του νοήματος;
​Στην εποχή μας βιώνουμε την διαρκή απώλεια της συνέχειας του εαυτού, της σταθερής μας ταυτότητας ως σχέσης με τον κόσμο, όπως σχηματίστηκε στην κλασσική σκέψη. Το τραγικό άτομο που βίωνε την ταπεινότητα του μπροστά στην μοίρα μετέπεσε στο αδρανές εργαλειακό υπόλειμμα μιας αέναης μεταπλασιμότητας μέσα σε ένα κόσμο διαρκώς μεταβαλλόμενο και ασταθή.
Η Θήβα είναι ο μυθικός τόπος που κατά την αρχαία γραμματεία πρωτοδιατυπώθηκαν τα παραπάνω ερωτήματα για το νόημα και το αδιέξοδο του ανθρώπινου όντος-πολιτισμού. Στο φετινό μας φεστιβάλ δεν αναζητούμε μια δεδομένη ταυτότητα αλλά θέτουμε την ερώτηση αν αυτή η ταυτότητα στον υβριδικό μας κόσμο είναι πλέον εφικτή. «Ζούμε όπως ο Οιδίποδας σχολιάζει ο Φρόυντ»- Υπάρχει η δυνατότητα εκπλήρωσης του ανθρώπου σήμερα, ή είναι αδύνατη η αναζήτηση της ευτυχίας στον ορίζοντα της νέας εκκοσμίκευσης;
Πρόθεση του φεστιβάλ της Σφίγγας είναι η ανάδειξη αρχαίων φιλοσοφικών ερωτημάτων που άπτονται της πολιτιστικής παρακαταθήκης με ένα επιχείρημα «κοινωνικής γλυπτικής». Με το έργο αυτό θα αναπτυχθούν σε όλη την πόλη έργα δημόσιας γλυπτικής, εφήμερες εγκαταστάσεις, land art, happenings, performance, υπαίθριες προβολές video art και ότι άλλο μπορεί να αποτελέσει εικαστική πρόταση.
Κατά την διάρκεια του φεστιβάλ της Σφίγγας θ’ αναπτυχθούν τρεις κύριες καλλιτεχνικές προτάσεις:
α.14 έργα που θα τοποθετηθούν σε ζεύγη σε 7 σημεία ιστορικής και συμβολικής σημασίας στην πόλη.
β. Μια σειρά από επιμέρους έργα που θα τοποθετηθούν σε επιλεγμένα σημεία, μέσα στην πόλη.
γ. Η ίδια η Σφίγγα ως ομάδα δημιουργών θα παρουσιάσει την μεταβαλλόμενη εικαστική εγκατάσταση με τίτλο «Οιδίποδας – χαμένα μηνύματα», με αναφορά στην διάσταση των ανθρώπινων ταυτοτήτων μέσα στο χρόνο και τα διλλήματα που διατρέχουν σταθερά την ανθρώπινη ουσία.
​Το φεστιβάλ Σφίγγα θα συνεχίσει την συνεργασία του με τη τοπική μαθητική κοινότητα εντάσσοντας στο πρόγραμμα του την έκθεση: «Η ευτυχία είναι στην πόλη μου. Είμαι η πόλη μου». Εδώ, τα παιδιά με πρόσχημα τον μύθο, καλούνται να φανταστούν την σύγχρονη προβληματική διάσταση της ανθρώπινης ευτυχίας και την αναζήτηση της σε συλλογικό ή ατομικό επίπεδο. Πάνω από 1000 μαθητές, συντονισμένα, θα πάρουν μέρος στο φεστιβάλ ΣΦΙΓΓΑ το 2018. Σε 18 κύρια, αλλά συνολικά σε 200 σημεία στην πόλη περιμένουμε να έχουμε μικρές ή μεγαλύτερες εικαστικές παρεμβάσεις, μηνύματα θετικής προτροπής ή κραυγές διαμαρτυρίας. Η πόλη μπορεί να γίνει το μέρος μιας δημιουργικής επανάστασης νέων ανθρώπων, γεγονός που θα φέρει και πάλι την αισιοδοξία στην πόλη.
Επιθυμούμε ο χώρος της μυθικής πόλης της Θήβας, να αποτελέσει για 18 ημέρες, χώρο προσωπικής διερεύνησης, ιστορικής διασύνδεσης και κοινωνικού προβληματισμού. Το φεστιβάλ θα διεξαχθεί από εικαστικούς από 2 - 9 Ιουνίου 2018 και για τους μαθητές από τις 23-27 Μαΐου 2018.
ΣΦΙΓΓΑ 2018
Διεθνές Φεστιβάλ των Κρυμμένων Θηβών
International Ηidden Thebes Festival
Address: Osiou Klimentos, 32200, Thiva, Greece
Διεύθυνση: Οσίου Κλήμεντος 3, Θήβα
Tel. +30 6976427129, Konstantin Angelou
Τηλ. 6976427129, Κωνσταντίνος Αγγέλου
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
Με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
Με την υποστήριξη της ΕΡΤ3 
«Πράξη: Επτά (τουλάχιστον) επί Θήβας» Πρόταση για συμμετοχή του ΟΓ στο Φεστιβάλ Σφίγγα
Η περιπλάνηση που μας οδηγεί στην αλήθεια που αναζητούμε μπορεί να σκοτώσει το παρελθόν και την ιστορία μας. Μπορούμε όμως να υπάρξουμε χωρίς αυτή την αναζήτηση ή μπορεί το κενό να γεμίσει με άλλον τρόπο;
Σημαντικά τα ταξίδια ανακαλύψεων της νεότητας αλλά και τα ταξίδια στη διάρκεια της ενήλικης ζωής στα οποία αναζητούμε τον τόπο της ψυχής μας. Κι αν οι ανακαλύψεις είναι μηδαμινές κι αν δεν φτάνουμε στον προορισμό ακριβώς, το ταξίδι είναι η διαδρομή, όλοι το ξέρουμε, είναι οι άνθρωποι που συναντούμε και η ζωή που ζούμε μαζί τους.
Σε μια τέτοια συλλογική διαδρομή με ατομικά κέντρα ως πυρήνες ανθρώπων, γεγονότων και έργων θα προσπαθήσουμε ν’ αφουγκραστούμε τον τόπο και το παρόν μας σε αυτόν. Ερχόμενοι από αλλού και συνευρισκόμενοι με αυτούς που ζουν εδώ, θα περπατήσουμε τη γη ακούγοντας τις ιστορίες που έχουν γραφτεί επάνω της. Θέλοντας ν’ αφήσουμε και το δικό μας πέρασμα ως ίχνος ή ένδειξη πως ανήκουμε κι εμείς εδώ, αναζητούμε τη δική μας αλήθεια.
Ο Ορίζοντας Γεγονότων, μια τέτοια πορεία ύφανσης ανθρώπινων δεσμών (δεσμοί versus δεσμά), βαδίζει, χαρτογραφεί, ανακαλύπτει, επανα-γράφει μύθους και εμπειρίες μνήμης στο σώμα της πόλης των Θηβών, μέσα από περισσότερο ή λιγότερο εικαστικές χειρονομίες. Με την υποψία ότι η Ιστορία γράφεται από τον καθένα κι ο καθένας μας είναι τόπος της.
Συμμετέχουν
Τζούλη Αθανασάκη, Κύρα Αλιγιζάκη, Κίμων Αξαόπουλος, Μαρία Αργυρακοπούλου, Ελίζα Βαρτανιάν, Ανδρέας Γαβριλιάδης, Μαρία Γκόλια, Μαρία Δουκάκη, Τζίμης Ευθυμίου, Λυδία Μαργαρώνη, Γεωργία Μπλιάτσου, Δέσποινα Πανταζή, Κωνσταντίνος Στουπάθης, Κίκα Χαραλαμπίδου, Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΟΓ
Ορίζοντας Γεγονότων #Στην Αστρονομία είναι η νοητή γραμμή γύρω από μια μαύρη τρύπα, πέρα από την οποία η βαρύτητα γίνεται τόσο ισχυρή που τίποτα δεν μπορεί να διαφύγει. #Στην Κβαντική Φυσική είναι το σημείο στο οποίο η διαστολή του χρόνου είναι τόσο μεγάλη που τα πάντα συμβαίνουν ταυτόχρονα. #Στον Πολιτισμό, πρόκειται για μια πρωτοβουλία ανθρώπων από τον χώρο της τέχνης και της εκπαίδευσης, με αντικείμενο τη διάχυση της τέχνης στην καθημερινή ζωή αλλά και την έρευνα επάνω στις αντιφάσεις της μεταβατικής εποχής που ζούμε. #Στην Κοινωνία, πρόκειται για μια διαρκώς διευρυνόμενη παρέα, περισσοτέρων των 300 εικαστικών, φωτογράφων, αρχιτεκτόνων, γλυπτών, λογοτεχνών, μουσικών και πολλών άλλων. #Νομικά, ο Ορίζοντας Γεγονότων είναι Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρία που ιδρύθηκε το 2006 στην Ηλεία, με πολιτιστικές δράσεις σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό. #Τέλος, Πολυχώρος Τέχνης στην Αθήνα οδός Κεραμεικού 88.
Η ανεξάρτητη καλλιτεχνική ομάδα με το όνομα Ορίζοντας Γεγονότων έχει μια διαδρομή στον χώρο των τεχνών και του πολιτισμού που διαρκεί από το 2006 μέχρι σήμερα.
Έχει διοργανώσει πλήθος εικαστικών εκθέσεων και δράσεων με τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού καλλιτεχνών στον δικό της Πολυχώρο Τέχνης (αρχικά Κατεχάκη 54, μετέπειτα Κεραμεικού 88).
Έχει διοργανώσει εκθέσεις σε διάφορους άλλους χώρους, όπως Αίθουσες Τέχνης, Ιδρύματα, Πολιτιστικά Κέντρα, Σχολεία κ.ά στην Αθήνα και άλλες πόλεις, σε συνεργασία με Δήμους και Κοινότητες στο πλαίσιο πολιτιστικών - περιβαλλοντικών εκδηλώσεων ή φεστιβάλ.
Έχει συμμετάσχει σε διοργανώσεις άλλων καλλιτεχνικών ομάδων.
Έχει διοργανώσει εικαστικές δράσεις στην ύπαιθρο.
Το 2018 διοργάνωσε διήμερο Συμπόσιο με θέμα «Όψεις της ανεξάρτητης εικαστικής τέχνης» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Αθήνα.
Με τις συνεχιζόμενες εικαστικές εκθέσεις και δράσεις ο στόχος της ομάδας μέχρι σήμερα είναι η επικοινωνία της καλλιτεχνικής δημιουργίας με ένα ευρύτερο κοινό. Πιστεύουμε ότι ο δημόσιος χώρος πρέπει να ξαναγίνει χώρος υποδοχής της τέχνης και των ιδεών άρα χώρος δημοκρατίας, συνύπαρξης και μεταφοράς αξιών. Το μέσο που έχουμε για να συνεισφέρουμε σε κάτι τέτοιο δεν είναι παρά ο εικαστικός λόγος και βέβαια η κοινή δράση πάνω από τα σύνορα του χώρου και του χρόνου και βέβαια των αιώνιων συνθηκών.
VIDEO-Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΣΤΗ ΘΗΒΑ-11,11min
Πράξη: Επτά (τουλάχιστον) επί Θήβας
Έργα / Κείμενα / Φωτογραφίες:
1.«Άνθρωπος-Πηλός-2018» Μαρία Αργυρακοπούλου (γλυπτό 46 cm ύψος με ψημένο πηλό, που τοποθετήθηκε στον περίβολο του Αρχαιολογικού Μουσείου)

Από την εποχή των αρχαίων μύθων του Οιδίποδα και της Σφίγγας πέρασαν πολλοί αιώνες, όμως η υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου παραμένει. Παρ’ όλες τις μεγάλες αλλαγές του πολιτισμού, συνεχίζουν να υπάρχουν ψυχικές και πνευματικές αναζητήσεις, διλήμματα και προβληματισμοί, μέσω των οποίων ο άνθρωπος αγωνίζεται να ανέβει πιο πάνω από την ζωώδη του υπόσταση. Τους δύο τελευταίους αιώνες μάλιστα, νέο πεδίο προβληματισμών προστίθεται, όταν ο άνθρωπος συνειδητοποιεί ότι οδηγεί τον πλανήτη στην καταστροφή. Οι νόμοι τις κοινωνίας μπορεί να αλλάζουν αλλά η συνείδηση εξακολουθεί να είναι κριτής των ανθρώπινων πράξεων και να τιμωρεί με τύψεις τα ηθικά παραπτώματα. Όλα αυτά τόσο αρχέγονα και τόσο διαχρονικά, ακολουθούν λίγο ή πολύ τον καθένα μας, έως ότου γίνει πάλι πηλός.
2.«Πλέγμα-ΣΥΜ-Πλέγμα-2018» Δέσποινα Πανταζή (εικαστική παρέμβαση με διαφανή πλαστικό και φτερά σε κορμό δέντρου έξω από το Αρχαιολογικό Μουσείο)
3.«Επίκληση-2018» Μαρία Γκόλια (εκτύπωση σε μουσαμά 100X80 cm, που κρεμάστηκε σε πέργκολα πάρκου)
Ε Π Ι Κ Λ Η Σ Η
Μπροστά στην Πύλη της Γνώσης
Αποτυπώματα 
Τέρατα παραφυλάν
Και συ θάλασσα, μνήμη μου 
Μαρτύρα μου τον Ουρανό-καθρέφτη του Κόσμου
Στενεύει ο κόσμος
Η Σφίγγα σα μέγγενη με σφίγγει
Σαράντα δρόμους πέρασα 
Μονάχος περπατώ 
Μετέωρος της Ζήσης
Σταυρώνομαι και Λύτρωση γυρεύω
Συ θάλασσα, μνήμη μου και μάρτυράς μου
Εξύψωσέ με ταπεινά στα βάθη τ’ Oυρανού
Ρίζες, ανθρώπου ανάσα στ’ αυτιά μου
Κλαδιά τα χέρια μας μαζί

Ανεπίστρεπτα πάνω
4.«Όραση ή Ενόραση;-2018» Λυδία Μαργαρώνη (εγκατάσταση 170Χ60Χ20 cm με ύφασμα, σύρμα, ζωγραφική, κείμενο, που τοποθετήθηκε σε κορμό δέντρου πάρκου)
Η τυφλότητα δεν είναι αναπηρία. Μπορεί να είναι επιλογή απελπισίας και αυτοτιμωρίας, αλλά να είναι και επιλογή θέσης.
Ο Οιδίποδας της αυτογνωσίας ή οΤειρεσίας της ενόρασης και της γνώσης; Ή μήπως ο Όμηρος ο τυφλός ποιητής, ο καλλιτέχνης; Με ποια μάτια βλέπουμε;
Οι επτά επί Θήβας πόσο τυφλοί αποδείχτηκαν με την απληστία της εξουσίας, ώστε να στραφούν αδελφός εναντίον αδελφού;

«Αν μπορείς να κοιτάξεις, δες! Αν μπορείς να δεις, παρατήρησε! Ζοζέ Σαραμάγκου»
5.«Ασπίδα-2018» Μαρία Δουκάκη (κατασκευή με στεφάνη και ύφασμα, που τοποθετήθηκε σε κορμό δέντρου πάρκου)
Χρειαζόμαστε την ασπίδα;  Πρέπει να αμυνόμαστε για να προφυλάξουμε τη ζωή μας; Από ποια υλικά είναι καμωμένη η άμυνα και πώς περιμένουμε να μας προφυλάξει. Εμείς τη διαλέξαμε ή μήπως τη φτιάξαμε οι ίδιοι ή μας την έδωσαν ή την βρήκαμε στον δρόμο κατά τύχη; Μπορεί μια «τρύπια» ασπίδα να γίνει η άμυνά μας; Μήπως κάποιος που δεν χρειάζεται μια τέτοια ασπίδα ούτε αναρωτιέται για των άλλων; Η ασπίδα του καθενός φαίνεται με τα μάτια ή μήπως επειδή των περισσότερων είναι εσωτερική, παραπλανεί πως δεν υπάρχει;
Ένα είναι σίγουρο, πως όλοι έχουμε «τις άμυνές μας» για να νικάμε το κακό όταν μας πολιορκεί. Τότε, η τρύπια ασπίδα μου είναι αυτή που δεν χρειάζομαι. Γι’αυτό θα την αφήσω κρεμασμένη στην πόλη της Θήβας για να ρωτούν όσοι τη δουν «είναι αυτό έργο του άλλου ή μήπως είναι δικό μου;»  
6.«Πράξις 7-2018» Κωνσταντίνος Στουπάθης (βίντεο διάρκειας 7.40 sec, που παρουσιάστηκε σε εξωτερικό πετρόχτιστο τοίχο)

Το έργο, αποτελείται από μια σειρά ερωτημάτων που ταλανίζουν την ανθρώπινη ψυχή από τους αρχαίους χρόνους. Ειδικότερα, μας απασχολεί, το τρίπτυχο «Αναπνοής-Ύπαρξης-Ζωής». Οι φράσεις που προβάλλονται,  προέρχονται από διαλόγους στην τραγωδία του Σοφοκλή «Οιδίπους Τύρρανος». Για τους Πυθαγόρειους ο αριθμός 7 είναι «αμήτωρ», αφού δεν είναι γινόμενο παραγόντων. Είναι το σύμβολο της τελειότητας, γιατί είναι άθροισμα του 3 και του 4, που εκφράζουν τα δύο τέλεια γεωμετρικά σχήματα, το ισόπλευρο τρίγωνο και το τετράγωνο. Το 7 που θεωρείται ο αριθμός της τελειότητας αναποδογυρίζει στο βίντεο, συμβολικά, για να υποδηλώσει την ανθρώπινη πτώση ως μία «Πράξη» ασυνέπειας και κατατρεγμού. Ο Οιδίποδας ζήτησε την εξορία του όπως ο σύγχρονος άνθρωπος που αναζητεί τρόπους για να απενοχοποιηθεί.  Τουλάχιστον, μπορούμε όπως ο Οιδίποδας να απενεχοποιηθούμε από τα προσωπικά μας τραύματα ως μία μορφή «αμνηστείας» και να συνεχίσουμε να γράφουμε Ιστορία διότι «Η ιστορία γράφεται από τον καθένα».
7.«Τραγωδία-2018» Ανδρέας Γαβριλιάδης (ζωγραφική 96Χ130 cm με ακρυλικά σε καμβά, που κρεμάστηκε σε πέργκολα πάρκου)
Abstract συναισθηματική εξπρεσιονιστική ζωγραφική που βασίζεται στην ταραχή του χρώματος του συναισθήματος, κυριαρχεί το κόκκινο και μια απροσδιόριστη μορφή-σύγκρουση με τον χώρο. Εστιάζει στην τραγικότητα της ανθρώπινης ζωής, όπως προκύπτει από την περιπλάνηση ενός ανθρώπου που αγνοούσε (?) και δεν μπορούσε να ξεφύγει από τους θεϊκούς νομούς, ή αλλιώς στον νόμο του κάρμα και της επαναγέννησης.

8.«Πλέγμα-ΣΥΜ-Πλέγμα-2018» Δέσποινα Πανταζή (εικαστική παρέμβαση με κόκκινο μάλλινο νήμα κ.ά. υλικά σε κορμό δέντρου πάρκου)
9.«Τυφλὸς τά τ᾽ ὦτα τόν τε νοῦν τά τ᾽ ὄμματ᾽ εἶ-2018» Κίκα Χαραλαμπίδου (κατασκευή με νήμα, χαρτί, ξύλο, πέτρα, γυψόγαζα, μέταλλο, που κρεμάστηκε σε δέντρο πάρκου)  

Το έργο επιχειρεί να αναδείξει τον προβληματισμό πάνω στα όρια της προσωπικής ευθύνης για άγνοια και την προσπάθεια απεγκλωβισμού από την τραγική μοίρα.
10.«Πλέγμα-ΣΥΜ-Πλέγμα-2018» Δέσποινα Πανταζή (κατασκευή 80Χ80 cm με ξύλο, σύρμα, χαρτί κ.ά. υλικά, που τοποθετήθηκε στο εξωτερικό εγκαταλελειμένου οικήματος)

Αν η μοίρα του μας συγκινεί, είναι επειδή θα μπορούσε να ήταν και δική μας μοίρα, επειδή το μαντείο έχει επιτάξει πριν από τη γέννησή μας την ίδια κατάρα για μας όπως γι αυτόν. Για όλους μας ίσως η μοίρα έχει ορίσει να στρέψουμε την πρώτη σεξουαλική μας παρόρμηση προς την μητέρα μας, μας πείθουν γι αυτό τα όνειρά μας. Ο Οιδίποδας συμβολίζει τον ίδιο τον άνθρωπο. Το μυστικό της ζωής του, της ασύνειδης και τραγικής, είναι το ίδιο με το μυστικό της ανθρώπινης φύσης, το οποίο η συνείδηση αγωνίζεται τις περισσότερες φορές να καταπνίξει, ενώ ο μύθος το φανερώνει με μεταφορικό λόγο. Από τη συμπεριφορά των ανθρώπων συνάγεται πως σκοπός της ζωής μας είναι η επιδίωξη και η διατήρηση της ευτυχίας και δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί. «Δεν υπάρχει στη ζωή πιο μεγάλη απόλαυση ούτε πιο μεγάλη ευτυχία από το να μην έχεις συνείδηση ότι ζεις.»
11.«Ο άνθρωπος και το νερό-2018» Ελίζα Βαρτανιάν (κατασκευή 150Χ20Χ40 cm με καλάμια, ξύλα, σύρμα, σκοινί, φελιζόλ, που τοποθετήθηκε επάνω σε φυτεμένο χώρο της πλατείας)
Ο άνθρωπος και το νερό, με το νερό, μέσα στο νερό, μαζί με το νερό.
Το νερό συνδέεται με τη ζωή των ζώων,
των ανθρώπων, των φυτών αλλά και με τη φαντασία, την έμπνευση, την τέχνη, τη δημιουργία,
την αρμονία, την ισορροπία, την ησυχία,

την ανησυχία... όπου είναι το νερό είναι κι η ζωή.
12.«Σφίγγα-2018» Τζούλη Αθανασάκη (κατασκευή ready made των φτερών της σφίγγας, περφόρμανς στον χώρο της πλατείας)

Για μια σύγχρονη σφίγγα που διατυπώνει τα ερωτήματά της στη σύγχρονη ζωή.
13.«Εφημερίδα: Τα Αρχαία-2018» Τζίμης Ευθυμίου (εκτυπώσεις σε χαρτί, περφόρμανς σε κλειστό περίπτερο της πλατείας που άνοιξε για την περίσταση) 

Μία συμβολική έκδοση εφημερίδας από το παρελθόν στο σήμερα, ή αλλιώς μια διπλοτυπία του χρόνου που παρουσιάζει μύθους και ιστορικά γεγονότα σαν να συμβαίνουν τώρα, αναζητώντας προεκτάσεις και αντανακλάσεις ανάμεσα στη χρονικότητα που ζούμε (και τους κρυφούς συμβολισμούς της παραγωγής της) και σε μία αρχαιότητα που δεν φαίνεται να έχει τελειώσει ποτέ.
14.«Τρισκέλιον» Γεωργία Μπλιάτσου (κατασκευή από δύο αλουμινένιους κύκλους διαστάσεων 60 και 100 cm και ένα μπρούτζινο σύμπλεγμα δυο κύκλων 40 cm, που κρεμάστηκε σε δέντρο της πλατείας)
Το σύμπαν είναι ένας κύκλος
Ο ήλιος το φεγγάρι είναι κύκλοι.
Η ζωή μας είναι κύκλος.
Είμαι μια μικρή τελεία μέσα στον κύκλο.
Η Θήβα είναι ένας κύκλος. Βουνά, ποτάμια γύρω.
Οι περιστροφές των κύκλων δονούνται από τον αέρα και ηχούν.
Οι συναντήσεις και συγκρούσεις των κύκλων ηχούν.
Η εγκατάσταση αυτή είναι σαν ένας Καθρέφτης.
Ο Καθρέφτης είμαι ΕΓΩ, ΕΣΥ, ΕΜΕΙΣ.

Είμαστε ΕΝΑ.
15.«Ανακαλώντας-2018» Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου, Θάνος Ζέρης και Οδυσσέας Παγουλάτος (τυπωμένες φωτογραφίες και κείμενα, περφόρμανς στην πλατεία)

Μπροστά σε φωτογραφίες τοποθετημένες στο έδαφος γίνεται απαγγελία κειμένων σχετικά με τη Σφίγγα και τον Οιδίποδα: ποιήματα του Καβάφη και του Χριστιανόπουλου, θεατρικά του Ποντίκα «Ο δολοφόνος του Λάιου και τα κοράκια», του Καμπανέλλη «Πάροδος Θηβών» και του Κοκτώ «Η δαιμόνια μηχανή».
16. «Πτερόεντα: Καλοί και κακοί οιωνοί-2018» Κύρα Αλιγιζάκη (κατασκευές πουλιών με μικτή τεχνική, που κρεμάστηκαν έξω από εκκλησία)
ΠΤΕΡΟΕΝΤΑ
Αγγελειαφόροι καλών και κακών 
πανάρχαιοι οιωνοί συμβάντων   
αγαπημένοι συνοδοί των θεών  
ακόλουθοι και ηγούμενοι των πάντων  
αποδημητικά και ενδημικά   
της ελευθερίας το πέταγμα γενικά  
σύμβολα αυτοκρατοριών και βασιλείων  
σκέψεις με ή χωρίς ορίων 
και καλημέρα στη στιγμή 
αφηνόμουν στην εικόνα 
αυτή την τόσο μαγική! 
Τεράστιοι σχηματισμοί    
με πετάγματα και λαλιές 
όμορφες σαν προσευχές,
υπάρχουν όμως και κραυγές  
απ΄αυτές της διαμαρτυρίας  
φεύγω κατόπιν  ευκαιρίας,
μήπως και στοχαστώ λιγάκι   
για εκείνο το πουλάκι!!!
Βεβαίως η σύνθεσή μου η γενική
θάναι μια κατασκευή 
Ενα σμήνος από πουλιά 

να πετάει χαμηλά!!
17.«Φωτο-Περιπλανήσεις-2018» Κίμων Αξαόπουλος (φωτογράφιση)
Περιπλανώμενος στα θηβαϊκά σοκάκια και φωτογραφίζοντας τα δρώμενα των πλάνητων Οριζόντιων αλλά και ό,τι άλλο με πλανέψει και ξυπνήσει τις δικιές μου πλάνες από τον μισό αιώνα και πλέον περιπλάνησής μου σε τούτο τον πλανήτη.
.............................
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
culturenow
CULTURENOW / 14-05-2018 / 12:52
Σφίγγα 2018: Διεθνές φεστιβάλ «Κοινωνικής Γλυπτικής» στην Θήβα
...................
itsonlyarts
...................
artic
...................
ert
..............................
timesnews
.........................
catisart
......................
thivarealnews
.......................
artandpress
..................
now24

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου