2018-12-07-ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΒΙΒΛΙΟ

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΒΙΒΛΙΟ
Εικαστική Έκθεση
Κεραμεικού 88
7/12/2018 – 11/1/2019
ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ
Κάλεσμα του Ορίζοντα Γεγονότων στο project «Το Μεγάλο βιβλίο»
Το ζήτημα της Μνήμης και της Λήθης που μας απασχόλησε, σαν θέμα διάσωσης του ίχνους, (βλ. "Καΐκια που Πληγώναμε") έρχεται και επανέρχεται στις -εδώ και 11 χρόνια- δράσεις του Ορίζοντα Γεγονότων. Αδύνατο να το προσπεράσουμε! Κάποτε παρουσιάσαμε τη μνήμη και τους μηχανισμούς της (βλ. "Αυτή τη φορά να μη ξεχάσουμε"), άλλοτε την αντιστροφή της, σαν μνήμη του μέλλοντος: ενόραση, φαντασία, καινοτομία κ.τ.λ. (βλ."Το εξοχικό μας στην ουτοπία").  Τώρα, θέλουμε να προβάλουμε την καταγραφή της μνήμης, με το βιβλίο να είναι μια κάψουλα της μνήμης. 
Με αφορμή το Έτος Βιβλίου λοιπόν, προτείνουμε το επόμενο project και καλούμε σε ένα πειραματικό, συλλογικό εγχείρημα εγκατάστασης ενός βιβλίου, όπου η κάθε σελίδα-φύλλο θα είναι το έργο του καθενός μας.
Ο κάθε συμμετέχων ετοιμάζει την εικαστική του πρόταση αυστηρά σε δύο διαστάσεις: ζωγραφική, κείμενο, φωτογραφία (γλυπτά και έργα με άλλα μέσα μπορούν να δοθούν ως φωτογραφίες) σε επιφάνεια 100Χ70 cm K-mount (K-fix) των 5 mm.
Στη συνέχεια, ομάδα βιβλιοδετών θα συνδέσουν τα έργα όλα μαζί σαν φυσαρμόνικα (επεμβαίνοντας στο πίσω μέρος των K-mount), για να δημιουργηθεί  «Το Μεγάλο Βιβλίο». Άλλη ομάδα θα δημιουργήσει ξύλινο εξώφυλλο που θα συγκρατεί και θα στηρίζει καλύτερα το όρθιο άνοιγμά του στον χώρο.
Η πρώτη παρουσίαση - έκθεση του βιβλίου θα γίνει πειραματικά τον Δεκέμβριο στην Κεραμεικού 88, ενώ στην πορεία θα αναζητήσουμε Δημόσιους χώρους προβολής του, όπως Βιβλιοθήκες, Μετρό κ.ά.
Όροι Συμμετοχής
1.Συμπληρώνετε την παρακάτω Φόρμα Συμμετοχής
Ονοματεπώνυμο
Όνομα στο FaceBook
Mail
Ιστοσελίδα (προαιρετικά)
Τίτλος /Χρονολογία Έργου
Μέσα /Υλικά Έργου
Κείμενο για το έργο (προαιρετικά)
2.Αποστέλετε μέχρι 6 Νοεμβρίου στο katehaki54@yahoo.gr μαζί με συνημμένη Φωτογραφία του Έργου (σε ανάλυση 300 dpi) 
3.Μέχρι τις 13 Νοεμβρίου, θα λάβετε απάντηση για τη συμμετοχής σας.
4.Οι συμμετοχές που έχουν εγκριθεί κατοχυρώνουν τη θέση τους στο συλλογικό έργο, αφού τακτοποιήσουν την οικονομική τους υποχρέωση προς τον ΟΓ μέχρι 20 Νοεμβρίου.
5.Όσο θα διαρκέσει το «ταξίδι» του «Μεγάλου Βιβλίου» τα έργα όλων θα παραμείνουν δεμένα στο ένα αυτό κοινό μας έργο και θα μπορέσουν να γυρίσουν πίσω στους δημιουργούς τους, όταν τα ταξίδι ολοκληρωθεί.
Ομάδα Εργασίας ΟΓ
Μαρία Δουκάκη  ΜΑΡΙΑ ΔΟΥΚΑΚΗ Δελτία Τύπου - ΜΜΕ
Τζίμης Ευθυμίου τζιμης ευθυμιου Επικοινωνία (6976689670)
Λυδία Μαργαρώνη  Lydia Margaroni Επικοινωνία
Γιάννης Μπέσκος  ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΕΣΚΟΣ Οικονομικά
Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου  Anna Maria Hadjistephanou Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Το Μεγάλο Βιβλίο του Ορίζοντα Γεγονότων (2018-2019-2020)
Επιμελητές
Ρένα Αβαγιανού Rena Avayianou Rena Avayianou rena@avayianou.gr Αθήνα
Μαρία Δουκάκη ΜΑΡΙΑ ΔΟΥΚΑΚΗ Maria Doukaki douk@otenet.gr Αθήνα
Ευτύχης Ευθυμίου Eftihis Efthimiou Eytixis Eythimiou info@decodefablab.com Αθήνα
Τζίμης Ευθυμίου τζιμης ευθυμιου Tzimis Eythimiou katehaki54@yahoo.gr Αθήνα
Στυλιανός Μακρυγιάννης Stilianos Makrigiannis Stilianos Makrigiannis makrigiannisstilianos@gmail.com Αθήνα
Λυδία Μαργαρώνη Lydia Margaroni Lydia Margaroni  lydia@margaronis.com Πειραιάς
Δέσποινα Πανταζή Despoina Pantazi Despoina Pantazi despoina-pantazi@hotmail.com Κορυδαλλός
Παύλος Σουφλής Pavlos Souflis Pavlos Souflis ergodidas@gmail.com Αθήνα
Αθηνά Σφαιροπούλου ΑΘΗΝΑ ΣΦΑΙΡΟΠΟΥΛΟΥ  Athina Sferopoulou asfairo@gmail.com Αθήνα
Ευτυχία Τζανετουλάκου Eftichia Tzanetoulakou Eytixia Tzanetoulakou efi.janeu@gmail.com Περιστέρι
Άννα-Μαρία Χατζηστεφάνου Anna Maria Hadjistephanou Anna Maria Hadjistephanou alinda@otenet.gr Αθήνα
..............................................
(Κείμενα) Κάλεσμα / Δελτία Τύπου
(Σφαιροπούλου) Δουκάκη, Ευθυμίου
Αφίσες / Γραφιστικά
Τζανετουλάκου, Χατζηστεφάνου
Επικοινωνία με Καλλιτέχνες
Δουκάκη, Ευθυμίου, Μαργαρώνη, Πανταζή
Επιμέλεια φωτογραφιών και στοιχείων έργων
Δουκάκη
Επικοινωνία με ΜΜΕ και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Αβαγιανού, Μαργαρώνη, Πανταζή, Σφαιροπούλου, Χατζηστεφάνου
Επιμέλεια Εκθέσεων
1.στην Κεραμεικού Δουκάκη, Ευθυμίου, Μαργαρώνη
2.στη Στοά του Βιβλίου Δουκάκη, Ευθυμίου, Χατζηστεφάνου
3.στο Επιγραφικό Μουσείο Ευθυμίου, Mαργαρώνη, Σφαιροπούλου, Χατζηστεφάνου
4.στη Ρόδο Αβαγιανού, Ευθυμίου
Φωτογράφιση Εκθέσεων
Δουκάκη, Χατζηστεφάνου
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-Βιβλιοδεσία έργων
Δουκάκη, Μακρυγιάννης, Μαργαρώνη, Χατζηστεφάνου
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-Σχεδιασμός και κοπή εξώφυλλου
ΕυτΕυθυμίου
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-Καλλιτεχνική Βιβλιοδεσία εξώφυλλου
Σουφλής
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-Επιμέλεια κειμένων
Δουκάκη, Ευθυμίου, Μαργαρώνη, Σφαιροπούλου
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-Γραφιστικά κειμένων
Τζανετουλάκου, Ευθυμίου

.................................................
.........................................
Περιεχόμενα / Συμμετέχοντες / Έργα 

Μαρία Αργυρακοπούλου Maria Argyrakopoulou Maria Argyrakopoulou maria.argyrakopoulou@gmail.com Χαλάνδρι

Έργο-σελίδα 1 
«Υπάρχει λύση;» 2018 
(ζωγραφική με ακρυλικά και παστέλ επάνω σε χαρτί)
«Υπάρχει λύση;»
Περπατώ στην πόλη
Βλέπω παντού εξαθλιωμένους ανθρώπους
Γεμίζω θλίψη και ενοχές
Κάποτε οι ιδεολογίες, μας έδιναν ελπίδα
Τώρα τρέμουμε τα χειρότερα,
έρμαια στην ανεξέλεγκτη απληστία των λίγων
Υπάρχει λύση;
Μάλλον όχι,
αλλά ας ψάξουμε τον Δον Κιχώτη μέσα μας…
Made in Athens MadeinAthens Made in Athens 

Έργο-σελίδα 2 
«Made in 37°58'51.2"N 23°43'00.5"E» 2018 
(μικτή τεχνική: κολάζ με κάρτες επάνω σε εκτυπωμένο χαρτί)
«Ίσως το μόνο που έχεις να σκεφτείς: εάν τα όσα έγραψα τα είχα και σε πράξεις»
Η Made in Athens είναι μια επιχείρηση πολυκύτταρων οργανισμών που επιχειρούν έμπρακτα την πράξη του λογισμού δημιουργώντας μια σελίδα ενός βιβλίου κενά γεμάτη.
Σεβόμενη την ελευθερία που της παρέχει το κενό στην σελίδα, ξεκινά να υλοποιεί τις γνώσεις της χωρίς να δαπανά την ελευθερία που της παρέχεται από τη σελίδα - ίσως να την χρειαστεί αργότερα εάν βρεθεί σε πεπερασμένο περιβάλλον ή ανακολουθία.
Το γεωγραφικό μήκος και πλάτος του έργου ορίζει τα μη κενά σημεία του έργου της και κάτι ακόμα
Κατερίνα Ριμπατσιού Κατερίνα Ριμπατσιού Katerina Ribatsiou 
aikareba@yahoo.gr Χαλκίδα

Έργο-σελίδα 3 
«Χωρίς τίτλο 2018 
(ζωγραφική με ακρυλικά επάνω σε KFix)
Ράνια Καραμούζη Ourania Karamouzi Ourania Karamouzi 
fotoran@yahoo.gr Παλλήνη

Έργο-σελίδα 4 
«Κοχύλι-Κάποτε» 2018 
(φωτογραφία εκτυπωμένη επάνω σε KFix)
Ειρήνη Κουκουλέτσου Eirini Koukouletsou Irini Koukouletsou 
ekouletsou@hotmail.com Φυλή-Χασιά

Έργο-σελίδα 5 
«Μνήμη» 2018 
(μικτή τεχνική: κολάζ με σελίδες από το βιβλίο «Τάδε έφη Ζαρατούστρα», 
ριζόχαρτο και σχέδιο με σινική μελάνη επάνω σε KFix
«Μνήμη»
Με αυτό το έργο παρουσιάζω την αίσθηση που μας προκαλεί ένα βιβλίο μέσα στο χρόνο. Επέλεξα το βιβλίο «Τάδε έφη Ζαρατούστρας», του Γερμανού φιλόσοφου Νίτσε, σε μετάφραση Νίκου Καζατζάκη. Ένα βιβλίο που ο καθένας γνωρίζει, που αρκετοί έχουν διαβάσει, αλλά ελάχιστοι μπορούν να συγκρατήσουν μέσα στον χρόνο.
Έτσι, με το να παρουσιάζω κομμάτια από τις σελίδες του, παρουσιάζω ουσιαστικά τον καθένα μας ξεχωριστά, ως τη μνήμη που έχουμε από αποσπάσματα μέσα από αυτό. Ακόμα όμως και αυτά τα αποσπάσματα τείνουν να χαθούν στο πέρασμα του χρόνου. Γι’ αυτό άλλα είναι ευδιάκρατα και άλλα όχι και τόσο, χάρη στη χρήση της διαφάνειας. 
Στο κέντρο περίπου τοποθετώ την τελευταία σελίδα του βιβλίου, ως κίνηση που κάνουμε οι περισσότεροι από εμάς, δηλαδή διαβάζοντας την τελευταία σελίδα κάποιου βιβλίου, για να θυμηθούμε το περιεχόμενό του και τα συναισθήματα που νιώσαμε καθώς το διαβάζαμε. Δηλαδή να μεταφερθούμε κάθε φορά στη στιγμή της πρώτης μας ανάγνωσης.
Γεωργία Μπλιάτσου Georgia Bliatsou Georgia Bliatsou 
gbliatsou@hotmail.com Παγκράτι

Έργο-σελίδα 6 
«Το χρώμα της μνήμης είναι κόκκινο ή μαύρο; Χωρίς την μνήμη τι θα είμαι;» 2018 
(μικτή τεχνική: ζωγραφική με ακρυλικά και κλωστές επάνω σε χαρτί)
Δέσποινα Πανταζή Despoina Pantazi Despoina Pantazi 
despoina-pantazi@hotmail.com Κορυδαλλός

Έργο-σελίδα 7 
«Σιωπή» 2018 
(ζωγραφική με μολύβι και μελάνια επάνω σε KFix)
Δημήτριος Νικολούλιας Demetrius Nikoloulias Dimitrios Nikoloulias 

Έργο-σελίδα 8 
«Ξεχνάμε και ενθυμούμαστε, η δύναμη των αντιθέτων, άλλoτε σωτήρια άλλoτε καταστρεπτική» 2018 
(κολάζ με φωτογραφίες επάνω σε KFix)
«Ξεχνάμε και ενθυμούμαστε, η δύναμη των αντιθέτων, άλλoτε σωτήρια άλλoτε καταστρεπτική»
Μία σύνθεση φωτογραφιών που στόχος μου είναι να αναδείξω, μέσω αυτών, τις επαναλαμβανόμενες αντιθέσεις της ζωής μας, ανεξαρτήτως γεωγραφικού μήκους και πλάτους όπως και χρονολογικής στιγμής.
Η σύνθεση καλύπτει φωτογραφικά ντοκουμέντα από τμήματα της Πράσινης γραμμής / νεκρής ζώνης, τμήματα της κατεχόμενης Λευκωσίας με έκδηλους ακόμα τους τίτλους ιδιοκτησίας του Ελληνοκύπριου προ της εισβολής των τούρκικων στρατευμάτων τον Ιούλιο του 1974 και τη νέα πινακίδα του Τουρκοκύπριου νυν ιδιοκτήτη ο οποίος δεν ασχολήθηκε με την παλιά πινακίδα.
Στην ελεύθερη ζώνη κυκλοφορίας της Ελληνοκυπριακής πλευράς, εκεί που βρίσκονται τα οχυρωματικά φυλάκια, δίπλα ακριβώς, η όρεξη για χαρά και ζωή δίνει το επιτακτικό παρόν της με τα παιδικά παιγνίδια να δείχνουν να περιφρονούν τα οχυρωματικά βαρέλια και τσουβάλια προστασίας, πιο μπροστά οι καρέκλες και το τραπεζάκι, περιμένουν τον διαβάτη να πιεί τον καφέ του.
Στην πρώτη ζώσα γραμμή της πόλης, εκεί που κατοικείται, εμφανή και λες επίτηδες απείραχτα τα σημάδια της τότε συμπλοκής από τις βολίδες διαφόρων διαμετρημάτων που στόχευαν ζωές και έθρεφαν τον χάρο.
Πίσω από τα βαρέλια, στη νεκρή ζώνη, παραμένει κλειστό το «Φαρμακείο Διαμαντής» εγκλωβισμένη λες η «θεραπεία και αποκατάσταση της υγείας», κάνοντας παρέα σε καταστήματα και οικίες που η μοίρα τους έτυχε να είναι εκεί.
Έμεινε η φωλιά άδεια, περιτριγυρισμένη από τα συρματοπλέγματα της σκλαβιάς, διωγμένο το πουλί της ελευθερίας που κατοικούσε εκεί.
Το αιωνόβιο ηλιακό ρολόϊ κράτησε ο ήλιος να μετρά τον χρόνο που περνά αφήνοντας την σκιά του σκουριασμένου δείκτη να μετρά και να περιμένει.
Και δίπλα, μέσα στον άδειο δυτικό ναό, στέκουν αγάλματα ως λείψανα πολιτισμού που πέρασαν απ’ το νησί, γυρεύοντας την δική τους αλήθεια.
Μια αφίσα με τον τίτλο «υπερκινησία», τμήμα της τελικής επικάλυψης παλαιοτέρων από κάτω, δείχνουν το στίγμα σαν σε παζλ, τις προσπάθειες πολλών για λύση που δεν έρχεται.
Και αλλάζουμε σκηνικό, φτάνοντας στο κτήμα Τατοϊου, με δύο φωτογραφίες που «διδάσκουν και μαζί προσμένουν ελπίζοντας»…. Η γη μένοντας ακαλλιέργητη, θέριεψε και τα βάτα «αιχμαλώτισαν τον καλλιεργητή τους» και δίπλα το λιβάδι με τα δέντρα στην εποχή της περισυλλογής, γυμνά από φύλλα, μας φέρνουν σε πρώτο φόντο το παιδί που είναι η ευχή του μέλλοντος, να δράσει, υποσχόμενο στην ελπίδα καλύτερη ζωή της κοινωνίας….. προσβλέποντας στο γέμισμα των φυλλωσιών και άνθισμα καρπών.
Ελισάβετ Κεχαγιά Ελισάβετ Κεχαγιά Elisabet Kehagia 
elkechagia@yahoo.gr Ν.Σμύρνη

Έργο-σελίδα 9 
«Children of Lidice» 2018 
(μικτή τεχνική: κολάζ και ζωγραφική με παστέλ, κάρβουνο, spray επάνω σε KFix)
Ευστάθιος Φώτης STATHIS FOTIS Stathis Fotis 
sfotis14@gmail.com Αθήνα

Έργο-σελίδα 10 
«Δίκτυο Μνήμης» 2018 
(ψηφιακή ζωγραφική και εκτύπωση επάνω σε KFix)
Σέντη Χανιαδάκη Σέντη Χανιαδάκη Sendi Haniadaki 
sentyhan@yahoo.gr Μελίσσια

Έργο-σελίδα 11 
«Χιλιάδες Πρόσωπα Γύρω Μου» 2018 
(σχέδιο με μαρκαδόρο επάνω σε KFix)
«Χιλιάδες Πρόσωπα Γύρω Μου»
Χιλιάδες πρόσωπα γύρω μου και η επανάληψη αυτών με ωθούν στη διαφύλαξη του εγώ μου. Η ομοιότητα και η μηδενική  κατ’ ουσίαν διαφορετικότητα των μελών ενός κοινότυπου συνόλου. Πόσο μοιάζω; Πόσο διαφέρω; Πόσο θέλω να πιστεύω ότι είμαι διαφορετική; Πόσοι άνθρωποι παρελαύνουν από τη ζωή μου; Τι μένει από την ανάμνησή τους και τι χάνεται στη λήθη;
Κωνσταντίνος Αγγέλου Konstantinos Angelou Konstantinos Angelou 

Έργο-σελίδα 12 
«Η ατίθαση εμπειρία του ειδικού» 2018 
(μικτή τεχνική: κολάζ με καπλαμά και ζωγραφική με ακρυλικά, κάρβουνο επάνω σε KFix)
«Η ατίθαση εμπειρία του ειδικού»
Το ειδικό είναι η μεταφυσική του παρόντος. Η ιστορικότητα της αλήθειας αποδεικνύει την αντίθεση- άρνηση του γενικού χαρακτήρα των πραγμάτων. Η ιστορική μνήμη αποτελεί τότε την ανατροπή του παρόντος, την εισβολή της φαντασίας στο συγκεκριμένο. Το αντικείμενο από το παρελθόν είναι ντεμοντέ γιατί δημιουργεί ανησυχία στο παρόν. Το παρελθόν αποτελεί σκάνδαλο σε μια σύγχρονη κοινωνία, εισαγωγή της ασυνέχειας στην γραμμικότητα. Ο ολοκληρωτικός χαρακτήρας του δυτικού κόσμου, προσπαθώντας να άρει αυτήν την αντίθεση, προβάλλει το παρελθόν είτε ως υποπερίπτωση του παρόντος, είτε ως ανολοκλήρωτο παρόν. Η ιστορία για τους πολεμοκάπηλους είναι η υπηρέτρια των δικών τους επιλογών. Με θάρος και σοφία ο George (Orwell) μας το κατέδειξε.
Παγιδευμένο σε έναν «χώρο» καταστροφής, το παρόν βιάζει το παρελθόν (όπως στην περίπτωση των σπασμένων καϊκιών) ή το τροποποιεί ενσωματώνοντάς το στο παρόν. Το «αν» δεν έχει θέση στις τεχνικές των σύγχρονων χαρτογιακάδων, Φιλισταίων της ιστορίας.  Είναι η πιθανότητα της ελευθερίας, η απόδειξή της.  Όμως αυτή που ζούμε, είναι μια ελευθερία αρνητική, στυφή καθότι είναι αποκομμένη από τους άλλους, βαλμένη στην μπάντα από τον καθημερινό λόγο της κυριαρχίας, της επιστήμης και της κοινωνίας.  «Ό,τι είναι πραγματικό είναι και λογικό» είπε κάποιος. Όμως το πραγματικό αποκλείει άλλα παρόντα, άλλες λογικές: Ένα παλιό βιβλίο, μια μυρωδιά, μια φωτογραφία από το μέτωπο, αντικείμενα του φαντάσματος ενός προπάππου είναι για εμάς τα ζωντανά θεμέλια της ύπαρξής μας. Πολύ πραγματικά, πολύ λογικά. Αυτές οι ροές της ένωσης με την ανθρώπινη προϊστορία μας, θεμέλιες δυνάμεις ενός πρωτόγονου είδους, αρχέτυπα της πανανθρώπινης απλότητας, μύθοι της ποίησης του χρόνου είναι οι εξουσίες μας.
Ειρήνη Βαζούκου Irini Vazoukou Irini Vazoukou 
vazoukou@gmail.com Ρόδος

Έργο-σελίδα 13 
«The bar code» 2018 
(ζωγραφική με ακρυλικά επάνω σε μουσαμά)
Λυδία Μαργαρώνη Lydia Margaroni Lydia Margaroni 
lydia@margaronis.com Πειραιάς

Έργο-σελίδα 14 
«Ανάγνωση» 2018 
(ζωγραφική με μολύβι και μελάνη επάνω σε KFix)
Κωνσταντίνος Στουπάθης Konstantinos Stoupathis Konstantinos Stoupathis 
stoupk@yahoo.gr Αθήνα

Έργο-σελίδα 15 
«Πλατεία Βικτωρίας ή Νίκης;» 2018 
(μικτή τεχνική: κολάζ με επιζωγραφισμένες φωτογραφίες, αυτοβιογραφικό κείμενο επάνω σε KFix)
Μαρία Δουκάκη ΜΑΡΙΑ ΔΟΥΚΑΚΗ Maria Doukaki 
douk@otenet.gr Αθήνα

Έργο-σελίδα 16 
«Δρόμοι προς τα μυστικά μου» 2018 
(μικτή τεχνική: κολάζ με εκτυπωμένα κομμάτια χαρτιού και χρωματιστά μολύβια επάνω σε ριζόχαρτο)
«Δρόμοι προς τα μυστικά μου»
Δρόμοι προς τα μυστικά που θέλω να κρύψω από ‘σένα
και δεν μπόρεσα να συντηρήσω μέχρι τώρα που είδα
όλο τον χρόνο να περνά μπροστά μου ανολοκλήρωτος
σαν να περισσεύει ακόμα κάποια από τη ζωή του.
Δρόμοι στο μεταίχμιο της ζωής των ποταμών που κυλούν
όπως όταν ξεσπά κάποια αδιόρατη καταιγίδα
κι εσύ τρέχεις για να προφυλάξεις την επιφάνειά σου
χωρίς να νοιάζεσαι για τα δικά μου κρυμμένα μυστικά.
Δρόμοι σαν τότε που τα ζητούσαμε όλα και τα πάντα
λες κι ο κόσμος ήταν φτιαγμένος αποκλειστικά για εμάς,
λες και τα μυστικά μου δεν θα τα έβρισκε ποτέ κανείς
όσο κι αν οι δρόμοι αυτοί ήταν καλά σχεδιασμένοι.

Πέτρος Γεωργαρίου Petros Georgariou Petros Georgariou 

Έργο-σελίδα 17 
«Μνήμη» 2018 
(φωτογραφία εκτυπωμένη επάνω σε χαρτί)
Γιάννα Αλεξοπούλου Γιαννα Αλεξοπουλου Gianna Alexopoulou 

Έργο-σελίδα 18 
«Χωρίς ελπίδα» 2018 
(σχέδιο με στυλό επάνω σε KFix)
Διαμαντής Σταγγίδης Diamantis Stagidis Diamandis Stagidis 
stagidis@yahoo.gr Καβάλα

Έργο-σελίδα 19 
«Poverty and purity?» 2019 
(ζωγραφική με ακρυλικά επάνω σε χαρτί)
Γιώργος Χουρχούλης Giorgos Hourhoulis Giorgos Hourhoulis 
g.hurhulis@yahoo.com Αμαλιάδα

Έργο-σελίδα 20 
«Αναμένουσα Λήδα» 2019 
(φωτογραφία γλυπτού έργου εκτυπωμένη επάνω σε KFix)
Άννα-Μαρία Χατζηστεφάνου Anna Maria Hadjistephanou Anna Maria Hadjistephanou 
alinda@otenet.gr Αθήνα
Έργο-σελίδα 21 
«Εκλάμψεις Μνήμης» 2018 
(ψηφιακή φωτογραφική σύνθεση εκτυπωμένη επάνω σε KFix)
Ιωάννα Χριστάκου ___ Ioanna Christakou  
xristakouj@gmail.com Ν.Σμύρνη

Έργο-σελίδα 22 
«Μετανάστης της ψυχής» 2018 
(μικτή τεχνική: κολάζ και ζωγραφική με πενάκι επάνω σε χαρτί) 
Ρένα Αβαγιανού Rena Avayianou Rena Avayianou 
rena@avayianou.gr Αθήνα

Έργο-σελίδα 23 
«Μνήμη» 2018 
(μικτή τεχνική: ζωγραφική με ξηροπαστέλ επάνω σε χαρτί)
Μαρία Λιάκου Maria Liakou Maria Liakou 
marialiakou@yahoo.gr Ν.Σμύρνη

Έργο-σελίδα 24 
«Αναμνήσεις των παιδικών χρόνων» 2018 
(μικτή τεχνική: κολάζ και ζωγραφική με λαδοπαστέλ επάνω σε KFix)
Αθηνά Χατζή Athina Hatzi Athina Hadzi 
athihatzi@gmail.com Αγία Παρασκευή

Έργο-σελίδα 25 
«Μνήμες Φιγούρες» 2018 
(μικτή τεχνική: κολάζ με σελίδες βιβλίου και ζωγραφισμένα χαρτιά με χρωματιστά μελάνια επάνω σε KFix)
Ανδρέας Γαβριλιάδης Andreas Gavriliadis Andreas Gavriliadis 

Έργο-σελίδα 26 
«MemorLies» 2018 
(ζωγραφική με ακρυλικά επάνω σε KFix)
Σπύρος Κόικας spyros koikas Spyros Koikas 
s.koikas9@gmail.com Πειραιάς

Έργο-σελίδα 27 
«Διαδρομές» 2018 
(σχέδιο με μολύβι επάνω σε KFix)
Η κάθε διαδρομή είναι και μία συμβουλή του πατέρα, του φίλου, της κοπέλας, του γνωστού. Του καθένα, ο στόχος πάντα είναι η έξοδος. Άλλοτε όρθιος, άλλοτε μπουσουλώντας από μία στοά. Αλλά και από πάνω προς τα κάτω σαν τον κλέφτη και από κάτω προς τα πάνω υποχθόνια.
Στην πίσω μεριά του έργου υπάρχει μία παρόμοια κατάσταση που μας δείχνει το αδιέξοδο στην έξοδο που ψάχνουμε. Ένας εφιάλτης σε ένα όνειρο όπου δοκιμάζουμε όλους τους τρόπους για να επιβιώσουμε..
Κωνσταντίνος Σταμούλης Konstantinos Stamoulis Konstantinos Stamoulis 
kon.stam8@gmail.com Σεπόλια

Έργο-σελίδα 28 
«Συνειρμοί και ακολουθίες» 2013 
(ψηφιακή ζωγραφική και εκτύπωση επάνω σε KFix)
«Συνειρμοί και ακολουθίες»
Συνειρμοί και ακολουθίες, η υποσυνείδητη διαδικασία του νου πριν περάσει από το ορθολογιστικό φίλτρο της ταύτισης με τα κοινωνικά πρότυπα που ακολουθεί κανείς, ανάλογα με τα βιώματά του. Είναι αυτό που λέμε, αυτό κάτι μου θυμίζει - όταν ερχόμαστε σε επαφή με κάτι που μας κεντρίζει - και μένουμε για λίγο μετέωροι και αμέσως μετά μας κατακλύζουν εικόνες και ακαθόριστες αναμνήσεις, που δεν έχουν πάρει ακόμα κατεύθυνση ή σαφή χαρακτηριστικά. Είναι εκείνη η κατάσταση του νου, που καθώς διαβάζουμε ένα βιβλίο παράλληλα η μνήμη μας μπορεί υποσυνείδητα να ξεφυλλίζει σελίδες από τις αποθηκευμένες εμπειρίες μας, ακολουθώντας παρόμοιους συσχετισμούς με αυτά που διαβάζουμε, ενώ προβάλλουν διάφορα συναισθήματα σαν μια επίγευση της μνήμης. Οι υποσυνείδητοι συνειρμοί μοιάζουν κάπως σαν το όνειρο όπου πάνε και έρχονται εικόνες, σχήματα, χρώματα, διάλογοι με γνωστά ή άγνωστα πρόσωπα και ακατανόητες δραστηριότητες. Είναι το ποτάμι, από όπου αντλεί πολλές φορές η τέχνη την έμπνευση και τα θέματά της τα οποία εκφράζει και επεξεργάζεται, δίνοντάς τους φόρμα και σχήμα, χρώμα και μέτρο, λογική και συναίσθημα.
Κλεοπάτρα Μουρσελά Kleopatra Moursela Kleopatra Moursela 

Έργο-σελίδα 29 
«Synthesis» 2018 
(ζωγραφική με ακρυλικά επάνω σε KFix)
Άννα Πιάτου Anna Piatou Anna Piatou 
annapiatou@yahoo.com Θεσσαλονίκη

Έργο-σελίδα 30 
«Εξορία ΙΙ» 2017 
(μικτή τεχνική: κολάζ με φωτογραφία, πλαστική διαφάνεια, φωτοτυπημένα χαρτιά επάνω σε KFix)
Θαλασσινή Δούμα Thalassini Douma Thalassini Douma 
mail@thalassini.gr Αθήνα

Έργο-σελίδα 31 
«Exodus» 2018 
(ψηφιακή φωτογραφία και εκτύπωση επάνω σε KFix)
«Exodus» 
Μνήμη - Μνημείο των Δολοφονηθέντων Εβραίων της Ευρώπης, 
γνωστό ως Μνημείο Ολοκαυτώματος στο Βερολίνο.
Μαρία Αντωνάτου Maria Andonatou Maria Antonatou 

Έργο-σελίδα 32 
«Χωρίς τίτλο» 2018 
(κολάζ με νομίσματα-κέρματα επάνω σε KFix)
Κείμενα
Αθηνά Σφαιροπούλου ΑΘΗΝΑ ΣΦΑΙΡΟΠΟΥΛΟΥ Athina Sferopoulou asfairo@gmail.com 

«Το Μεγάλο Βιβλίο του Ορίζοντα Γεγονότων» 2018
Στο νήμα μιας παράδοσης, που θέλει τη Μνημοσύνη, τη μάνα των Μουσών τροφό των τεχνών, ξετυλίγεται η μυθολογία του “Μεγάλου Βιβλίου”, μιας ιδιαίτερης συλλογικής εγκατάστασης που μπαρκάρει με πρώτο αγκυροβόλιο τη φιλόξενη στέγη του΄΄Ορίζοντα Γεγονότων΄΄. Ναυπηγοί, μάστορες και πλήρωμα ταυτόχρονα, η ομάδα των καλλιτεχνών του ΄΄Ορίζοντα΄΄ ρίχνει μια ΄΄κάψουλα μνήμης΄΄ σε βαθιά νερά – σανίδα σωτηρίας στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε. Προσωπικά ολοσέλιδα έργα συνυφαίνονται μέσα από συμφωνίες και διαφωνίες, εντάσεις και υφέσεις, συνέχειες και ασυνέχειες για να οδηγηθούν τελικά στη σύνθεση ενός μεγαβιβλίου, στη συγκρότηση ενός ενιαίου κόσμου, εφήμερου σαν το δικό μας αλλά ες αεί αναδημιουργούμενου. Γράμματα, σύμβολα και εικόνες, συγκρότηση και διάλυση, ένα παράθυρο στο αιώνιο που πάντα άνοιγαν τα βιβλία σ’ όλη τη θριαμβική και τραγική ταυτόχρονα πορεία του ανθρώπινου πολιτισμού, από την πέτρα και τον πάπυρο μέχρι το χαρτί και τα e books.
Από τις αρχές του 20ου αιώνα οι ιστορικές πρωτοπορίες, εκκινώντας από το βιβλίο ως μορφή, δημιούργησαν ξεχωριστά και σύνθετα έργα τέχνης αναδεικνύοντάς το σε αυτόνομο και αυτούσιο καλλιτεχνικό είδος. Τη ρότα αυτή ακολουθεί και το ΄΄Μεγάλο Βιβλίο΄΄ με τα χάρτινα μέλη του δεμένα σε σώμα να διακλαδίζονται στο χώρο στηρίζοντας το ένα το άλλο. Εικόνες και λόγος ορθώνονται επάλληλλα βήμα-βήμα χαράσσοντας διαδρομές αυτοπροσδιορισμού στο εδώ και τώρα, καθρεπτίζοντας εντυπώσεις του εκεί και τότε, γειώνοντας τις μνήμες στο παρόν ως εφαλτήριο για μια εκτίναξη στο μέλλον. Σελίδα τη σελίδα προσωπικές ματιές και αποτυπώσεις βρίσκουν κοινό βηματισμό και μορφοποιούνται σε μια συλλογική μνήμη, σε μια σκυταλοδρομία λόγου και εικόνας που απλώνεται χωρικά, αναβιώνοντας κατά κάποιο τρόπο μια αρχαία παράδοση μνημονικής τέχνης γεννημένης στον τόπο μας. Οι Έλληνες για να θυμούνται έδιναν στις έννοιες μορφή και τις τοποθετούσαν σε φανταστικούς ή και εμπειρικούς χώρους. Η καταγραφή της μνήμης ως χωρικού αναπτύγματος επανιδρύει μια απόπειρα γεφύρωσης του λόγου με το χώρο, του ανθρώπου με το ιστορικό και κοινωνικό του πλαίσιο. Με την ανθρώπινη μνήμη διαρκώς να βάλλεται μπροστά στις απαιτήσεις για μνήμη ΄΄Ram΄΄ σε υπολογιστές και κινητά, η τέχνη φαντάζει όπως θα έλεγε και ο Προυστ ως πολύτιμο ανάχωμα στην απώλεια των εμπειριών μας, στην επικίνδυνη λησμοσύνη που εγγυάται μια ιδιότυπη σύγχρονη “πυρά των βιβλίων”.
..........................
Ιορδάνης Στυλίδης Iordanis Stylidis Iordanis Stilidis stilidis2@gmail.com 

«Oρθόδοξες προοπτικές για τη ζωή - Έξι επεισόδια» 2018
1. Εκεί, στη σελίδα όπου περιορίστηκε το ενδιαφέρον της, διάβασε για τον περίπατο του ζευγαριού στα φορτωμένα με στάχια χωράφια, για την στάση στο μεγάλο δένδρο, στην κορυφή του χαμηλού λόφου. Εκεί, όπου απέσυραν το βλέμμα τους από το απέριττο τοπίο και χωνεύτηκαν στα σώματά τους. Τόσο πολύ, για τόσο πολύ, όσο πολύ χρειάστηκε, ώστε το σύμπαν να κατανοήσει τη σημασία τους.
2. Το απόγευμα βγήκαν και προχώρησαν προς την παραλία. Δεν φόρεσαν παπούτσια. Πίεζαν τα πόδια στην άμμο σημαδεύοντας την πορεία τους έως το τέλος της ακτής. Εκεί, έμειναν τη νύχτα. Το πρωί, τα ίχνη τους είχαν γεμίσει με τη δροσιά της ακτής. Ήπιαν το νερό και έτριψαν τα πρόσωπά τους στο βάθος των σημαδιών τους.
3. Οι ορεινοί λειμώνες προσκάλεσαν το βλέμμα και διέγειραν την επιθυμία. Σε αυτές τις απέραντες ερημιές με το λαμπρό πράσινο παχύ γρασίδι έμειναν γυμνοί και κύλισαν, χάθηκαν, φώλιασαν, βράχηκαν και φώναξαν όσο περισσότερο μπορούσαν. Κουράστηκαν πολύ και γιαυτό κοίταξαν προς τον απέραντο ουρανό του δειλινού. Ανυψώθηκαν. Μπα... ιδέα τους ήταν.
4. Λίγο πριν το πρώτο φως του πρωϊνού, το ξέρει, πως η κάθε καμμία βρίσκεται ακόμη χαμένη στις χώρες των ονείρων της. Γιαυτό, βγαίνει γυμνός στο δρόμο. Περπατάει για λίγο και αφήνει μικρές φράσεις στις πόρτες των γειτόνων. Μετά, αρκετά μετά, διαπιστώνει, πάντα, ξανά και ξανά, το λάθος. Δεν μπορεί να γυρίσει πίσω γιατί ήδη ο δρόμος έχει γεμίσει με ανθρώπους. Μένει, λοιπόν, ακίνητη. Γιαυτό κανείς δεν μπορεί να την δει. Όπως ξέρουμε, δεν μπορούμε να δούμε τους ακίνητους ανθρώπους.
5. Το ξύλινο κατάστρωμα του πλοίου περιέχει το αναγκαίο λεξιλόγιο και τις αυστηρές αφηγήσεις όσων έζησαν στην επικράτειά του. Η νεαρή γυναίκα απορεί. Δεν κατανοεί. Το γιατί οι άλλοι, κοντά, μακριά, στην επιφάνεια της θάλασσας ή στο εσωτερικό της, έως τους ποικίλους βυθούς, δεν μπορούν να αφουγκραστούν, να ακούσουν, να ακολουθήσουν, όλες αυτές τις αφηγήσεις για τις ζωές που διαμόρφωσαν την σκληρότητα και την αντοχή των υλικών στο κατάστρωμα, στα άλμπουρα και στις κουπαστές.
6. Στη θάλασσα αφήνουμε τους εαυτούς μας. Να κρυφτούν στο εγγύς της διαφάνειάς της. Να διασχίσουν τα χρόνια των αποστάσεών της. Να χαρούν με τα ύψη και τα βάθη των καταιγίδων της. Να κοιτάξουν ακριβώς στα απέραντα μακρινά των οριζόντων της. Να προσκαλέσουν και να προσκαλεστούν από τα ίχνη των πορειών που χαράζονται φευγαλέα την επιφάνειά της. Να διαβάσουν και να τραγουδήσουν στον φλοίσβο των νυχτερινών αποθέσεών της.
......................
Αλέξης Δάρας Αλέξης Δάρας Alexis Daras alexisdaras@yahoo.gr

«Τομή» 2018
Η ανακάλυψη που τρέφει την αρνητικότητα
η έμπνευση που δίνει αξία στην υπόλοιπη ζωή
η συνειδητοποίηση που παρωδεί τη θεϊκότητα
ο φαύλος κύκλος δε νικιέται με τομή
πρέπει να βρεις το κέντρο του
γιατί είσαι εσύ που σφίγγει
ο χρόνος περνάει, και πού πάει;
η μνήμη βουτάει στη λήθη και πορώνεται
κι η πόρωση επιμένει σαν καβούκι
δε νικάει, δικαιώνεται
συμπτωματική αλήθεια, Τέχνη
αλήθεια με φωτοστέφανα και δάφνες
και ηχούς
η θετικότητα κουραστική κι ο Θεός δύσκολος
η πτώση το στάσιμο γοητεύει,
βάλε τα πράματα στη θέση τους
όπως μπορούσες από πάντα.
«Λήθη» 2018
Ρυθμοχώρα στους ιστούς σου πιάνεις
και τα πιο ανήσυχα ζουζούνια
τα κάνεις να ξεχνούν για πού ξεκίνησαν
και ποια μελωδία τα έφερε μέχρι εδώ.
Αριθμοχώρα οι πλανήτες σου ρουφούν
και τα πιο εξελιγμένα διαστημόπλοια
τα κάνουν να ξεχνούν τα εκτός πεδίου
και πως εδώ ήρθαν μόνο για ένα πέρασμα.
Αλγοριθμοχώρα ξέχασες ποια είσαι
ποιες νύμφες θώπευαν εκείνους που σε βρήκαν
ποιες νύχτες λιάζονταν στις καλαμόλιμνές σου
και τις πιο φωτεινές εκστάσεις σβήνεις,
παίρνεις ζωή μόνο από μας που σε αψηφούμε
και με τ’ αμπάρια μας γεμάτα με λωτούς
και στα κατάρτια μας δεμένες τις Σειρήνες
κουρσεύουμε τις λαμπερές σου πόλεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου